Impressions nòrdiques 15

QUINZÉ DIA: CAMÍ DEL CEL

(Clica en les imatges per a fer-les més grans – Click on the images to see a larger version)

Preikestolen

Preikestolen 1Preikestolen 2Ens dirigim a Tau amb el ferri per a pujar al Preikestolen. Mira que em va costar d’aprendre’n el nom. Havíem comprat els passatges el dia anterior en l’oficina de turisme. Fa uns dies anunciaven en la tele sol per avui. Ahir deien que sol amb núvols, el típic ou caigut de l’oratge. Ens acostem i el cel està ben núvol. Ens desespera un poc la situació. Finalment, el dia ha estat, climatològicament, el millor del viatge: sol amb alguns nuvolets sense vent. La pujada l’hem feta amb moltes parades perquè no és un camí de roses, precisament. És molt dur ascendir caminant sobre pedres grans, amb grans desnivells i algun desequilibri. L’esforç és, per als qui no hi estem acostumats, quasi sobrehumà. Després de dues hores arribem. Estem esgotats però el paisatge és impressionant, increïble. Una sensació d’infinita gratitud per poder contemplar aquesta meravella. Ens fem les fotos que toca: assomant-se, ara mirant cap ací, ara mirant cap allà… Deixem la vora del precipici i fem un mosset, un entrepà de pernil que sap a glòria. Ens deixa estupefactes veure com una família amb dues xiquetes menudes es passeja per la vora i, després, dinen. Em gire perquè no puc mirar el que seria per a nosaltres un acte d’irresponsabilitat majúscula. Se m’ha format un nuc en l’estómac. Me’n vaig a fer fotos.

Preikestolen 3Preikestolen 4Preikestolen 5

Fem la baixada que comença suau però va fent-se cada vegada més arriscada i, a més a més, amb els que pugen. Hi ha moments que sembla el metro en les hores puntes. Sort que anem amb un bon calcer i, encara així, Lola cau un bon bac però tot queda en un bon ensurt i uns quants blaus al cos i a l’ànima. Trobe a faltar uns pantalons curts que faciliten la baixada i, sobretot, líquid. Ens n’hem quedat escassos. Extenuats arribem a la part baixa i ens prenem uns refrescs mentre esperem l’autobús que ens portarà al ferri. Dinem a l’asiàtic del dia anterior.

Preikestolen 6

Per la vesprada trobem els mallorquins de Slinde i quedem un temps xerrant. Acabem sopant prompte a un italià del centre. No està malament. Preparem les coses per demà i a dormir aviat que ens toca alçar-nos abans de les 5.

FINAL

Check out, taxi a l’aeroport per 390 Nok i vol cap a Alacant. Aterrem en un país que ens sembla desconegut. Noruega ens ha marcat per molts anys.

Tornada

Text en espanyol Text in english

Pàgines consultades i d’interés:
Visit Norway (Pàgina oficial)