Impressions nòrdiques 10

DESÉ DIA: EL TÚNEL TENEBRÓS

(Clica en les imatges per a fer-les més grans – Click on the images to see a larger version)

Jotunheimen

Jotunheimen 1Jotunheimen 2Després de planificar la ruta decidim que deixarem per a demà el creuer i el tren. Hui anem a Lom. El viatge té totes les variacions possibles, de paisatges, de clima i de carreteres. Són uns 150 Km creuant el Parc Nacional de Jotunheimen amb unes vistes de primera, pics altíssims, dos metres de neu en alguns punts i això que quasi estem en agost. Quan ja arribem a la part més alta i cau una aigua de Maria Santíssima arrepleguem un autostopista alemany. A partir d’aquest moment el camí és de baixada. Deixem l’aventurer que parla algunes paraules en espanyol en arribar a la població. Visitem l’església medieval. Una joia en fusta. És increïble com un edifici d’aquesta classe puga tindre més de nou cents anys. L’interior és una verdadera preciositat però no ens deixen fotografiar-lo.

Lom

Lom 1Lom 2Lom 3

Jotunheimen 3Anem al “Presthaugen Bygdemuseum”, el museu de cases a l’aire lliure. Ens costa de trobar i això que el tenim al costat en un camí que puja. Les cases estan molt bé però el d’Oslo, el “Norsk Folkemuseum”, ens va agradar prou més. Ajornem la visita al glaciar Nigardsbreen en Gjerde, el viatge ha estat esgotador. Continuem i agafem la desviació cap a Ornes que es troba a 29 Km per una carretera d’un sol cotxe. Jotunheimen 4 Sort que en tot el trajecte només hem trobat tres vehicles. Els túnels són estrets, sense llums i tenebrosos. L’últim d’ells l’agafem amb boira i tot. Realment acolloneix. La nota graciosa ha estat que hem vist tres “llúdries” quasi negres jugant i corrent per la carretera. Arribem i ens fan aparcar a més d’un quilòmetre d’on es troba l’església més antiga de Noruega. Pugem una costera llarguíssima, interminable fins el poblet. Lola es nega a pagar l’entrada per veure-la i la visite a soles. M’he quedat molt decepcionat. Es veu que els fonaments no aguanten i està tota plena de subjeccions poc estètiques. Tot l’interior ha estat buidat i traslladat. La veritat, no pagava la pena.

Ornes

Ornes - Urnes stavkirke

Agafem el ferri cap a Solvorn, a l’altra banda del Lusterfjord. Comprem quatre cosetes i Lola prepara un sopar de primera en la nostra caseta.

Text en espanyol Text in english